tiistai 12. tammikuuta 2010

Kellot kovassa käytössä






Uudet Brower Timing Systemsin toimittamat kellomme ovat toimineet mainiosti niin sumussa, lumisateessa kuin -30 asteen paikkeilla huitelevassa pakkasessakin. Myöskään toistaiseksi ei ratojen pituudet tai rinteiden muodot ole oleet toimintavarmuutta häiritsemässä, vaikka ratojen pituudet ovat vaihdelleet 1min 30 sek ja 35sek välillä, eikä ns. "line of sight" ole ainakaan minusta aina näyttänyt olevan edes teoriassa mahdollista.

Yleisimmin käyttämämme set up on jollain vapaalla kanavalla DH tehot ja FIFO ohjelma siten että keskusyksikkö on maalissa ja DNF:t hoidetaan käsin, samoin satunnaiset turistit Block Window toiminnallisuudella.

Startti- väliaika- ja maaliyksiköt istutetaan rinteeseen normaaleista pitkistä kierrettävistä nivelkepeistä katkaistuihin pätkiin ja ovat siten turvallisia, mahdollistaen myös nopean pystyttämisen. Maali- ja väliaikakennojen asentaminen on todella yksinkertaista kun parit löytävät toisensa lähes heittämällä. Rinneaikaa ei kulu turhaan säätämiseen ja helppokäyttöisyyden vuoksi kellot voisivat olla mukana periaatteessa vaikka jokaisessa harjoituksessa.

Virrankulutuksestakaan ei ole mainittavaa huolta, vehkeet toimii normaaleilla AA ja AAA paristoilla huimilla useamman sadan käyttötuntimäärillä per setti, joten lataustakaan ei tarvitse iltaisin muistaa.