perjantai 3. syyskuuta 2010

Getting there

Hintertuxin logistiikka on parempi kuin olin kuulopuheista päätellyt. Toki kylästä ylös jäätikölle nouseminen on täälläkin aikaa ja joskus hermojakin koetteleva jokapäiväinen toimenpide.

Jos autot starttaavat Mayerhofin kylästä klo 08.00 ensimmäisen kabiinin ala-asemalla ollaan noin 08.25. Ensimmäisessä kabiinissa voi sitten järjestellä kamoja, laittaa aurinkorasvaa jne. Toisen kabiinin yläasemalla sitten monot jalkaan ja loppuvarustus valmiiksi.

Huipulle saavutaan sitten kolmannen kabiinimatkan jälkeen, joka muuten on maailman korkein kaksikaapelinen kabiini (3350m), noin 09.05.

Koska valmentajat pääsevät hissiin muita aikaisemmin on rata tarvittaessa valmiina helposti 09.00 ja ilman rynnimistäkin 09.30. Tämä mahdollistaa esimerkiksi kahden harjoitussetin vetämisen 09.30 - 11.30 ja 12.00 - 13.30. Kesäaikataulussa huipun radoille vievät ankkurihissit sulkeutuvat 13.30.

Tällä aikataululla takaisin kylässä ollaan n. 14.30. Loppupäivän rytmin voi sitten rakentaa lounaan, läksyjen ja kuivaharjoittelun ympärille siten että päivällinen on n. 18.30 jonka jälkeen lisää läksyjä tai vapaa-aikaa klo 21.00 petiin menoon saakka.